De bereikbaarheid van de klantenservice is erg belangrijk, momenteel heeft KPN als enige telefoon provider een klantenservice die 24 uur per dag bereikbaar is. Andere telefoon providers bieden deze service niet aan.
Klantenservice erg belangrijk bij mobiel abonnement
Voor veel consumenten is de klantenservice van een telefoon provider van belang. De providers realiseren zich dit ook, hierdoor zijn er over de afgelopen jaren meerdere teams opgericht die zich specifiek focussen op Sociale media. Hi & KPN waren één van de eerste bedrijven die hier extra aandacht in staken, daarna volgde andere providers elkaar in rap tempo op. Voor iedereen is er wel een manier om in contact te komen met de provider. Hieronder is een volledig overzicht van alle providers en de manier hoe je ze kan contacteren.
Chatbots steeds beter
Naast dat de klantenservice diverser wordt zijn veel providers ook bezig met het ontwikkelen van chatbots. Deze chatbots helpen je met je vraag en zorgen dat je op de goede pagina terecht komt. Alle providers maken wel gebruik van een Chatbot ergens op de website. Vaak zijn de Chatbots goed in staat het probleem te herkennen en de consument naar de goede pagina te sturen.
Momenteel heeft Tele2 alleen een Chatbot die ‘slim’ is. Volgens Tele2 gebruikt de nieuwe Chatbot een AI systeem. Het nadeel is dat de nieuwe Chatbot nog niet online op de website beschikbaar is en alleen in de Tele2 App.
KPN is het beste bereikbaar
KPN is nog steeds de provider die het beste bereikbaar is. Hoewel de slimme Chatbot van Tele2 24 uur per dag en 7 dagen per week beschikbaar is, is dit niet doorslaggevend in het bepalen van de beste. KPN is namelijk ook 7 dagen per week, 24 uur per dag te bereiken via de telefoon. KPN is de beste provider voor klantenservice omdat deze provider altijd bereikbaar is en je altijd een medewerker kan bereiken via de telefoon.